Pływanie a nadciśnienie

Regularne pływanie jest zalecane u pacjentów z nadciśnieniem.

Pływanie jest jednym z najzdrowszych sportów. Powoduje ćwiczenie układu krążenia oraz mięśni, które są ważne dla kręgosłupa i stawów. Pływanie jest szczególnie zalecane u osób otyłych, ponieważ w dużym stopniu masa ciała jest unoszona przez wodę, a nadwaga nie powoduje obciążenia stawów.

Regularny i umiarkowany trening również powoduje spalanie kalorii i tłuszczu.

Wzmocnienie układu krążenia może również zapobiec rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych.

Na co należy zwrócić uwagę podczas pływania?

  • Zaleca się trenować trzy razy na tydzień po 30 minut.
  • Intensywność treningu powinna być zwiększana powoli.
  • Na początku treningu należy przepływać 2-3 długości w spokojnym tempie, zwiększając go stopniowo. Pod koniec treningu należy powoli zmniejszać wysiłek.
  • Właściwa technika jest niezwykle istotna, aby uniknąć urazów. Prawidłowa technika pływania i oddychania może być zaprezentowana w czasie lekcji pływania.  

Technika: Styl grzbietowy  

  • Ułoż się na plecach, twarz wychyl ponad powierzchnię wody
  • Trzymaj ramiona w osi symetrii ciała
  • Prowadź ręce do góry, do wysokości pachy
  • Wyciągnij ramiona (kąt prosty)
  • Oba ramiona równocześnie wykonują wymachy za siebie
  • Krótkie ruchy nóg dają napęd
  • Wyobraź sobie, że wykopujesz z wody palcami stóp małe piłeczki unoszące się na powierzchni.

 

Nadciśnienie a sport